Co to je krátký výukový program?
Varianta pro nejmladší děti, které ještě nezvládnou 3 hodiny dlouhý program. Jedná se o hodinu výuky a následnou návštěvu záchranné stanice pro živočichy s lektorem. Tematicky se program věnuje fungování záchranné stanice.
Co to je ekologický výukový program?
Blok ekologicky a přírodovědně zaměřených aktivit pro děti. Programy pro MŠ jsou vedeny formou her. Jedná se o povídání a diskuze o daném tématu s aktivní účastí dětí. Do mnohých programů jsou zařazeny přírodovědně zaměřené hry, tvořivé aktivity a pokusy. Během programu ukazujeme dětem přírodu ve vazbách a souvislostech.
Jedná se o vycházky nebo prohlídky dané lokality spojenou s odborným výkladem.
Cena je 70,- Kč za dítě (pokud není uvedeno jinak), minimální částka 1 050,- Kč (tj. za 15 dětí).
ORGANIZAČNÍ PODMÍNKY:
Co je to pobytový výukový program?
Jedná se o týdenní ekologicko-vzdělávací pobyt pro školní kolektivy v budově CEV v Kladně. Náplň vychází
z osnov více předmětů – biologie, vlastivěda, prvouka, přírodověda, ekologie, přírodopis, zeměpis, dějepis,
občanská výchova. Programy navazují na Rámcový vzdělávací program v oblastech: Člověk a jeho svět,
Člověk a společnost, Člověk a příroda a v průřezovém tématu Environmentální výchova. Konkrétní podoba
je přizpůsobena věku dětí.
ORGANIZAČNÍ PODMÍNKY PRO MŠ, ZŠ I SŠ:
Kompletní pobyt je pětidenní, příjezd v pondělí
do 11.00 hod, odjezd v pátek do 11.00 hod.
Pobyty lze objednávat i na kratší dobu, nejméně však 3 dny (dvě noci). Tento pobyt zahrnuje 8 hodin programu.
Můžete si vybrat ucelený pobytový program nebo si jej sestavit z jednotlivých kratších programů dle nabídky v objednávkovém listu, který vám bude zaslán po rezervaci pobytu.
Minimální počet účastníků je 15 (15 dětí), maximální 30 (30 dětí + 3 dospělí). Nižší počty je potřeba konzultovat předem.
Ucelený pobytový program:
Program je zaměřený na témata týkající se vlivu člověka na přírodu během našeho každodenního života. Společně najdeme, pojmenujeme a roztřídíme činnosti, kterými nejvíce ovlivňujeme přírodě a během týdne se jim budeme podrobněji věnovat. Využijeme k tomu okolí ekocentra i přímo věci, které používají během pobytu. Po celý týden budeme zkoumat, poznávat, debatovat, hrát si, tvořit i samostatně pracovat. Na závěr si představíme výsledky celotýdenní práce a děti obdrží závěrečné osvědčení.
Na požádání poskytneme podrobnější popis.
Ubytování a stravování
Další informace:
Hra na záchrannou stanici
Děti si na vlastní kůži vyzkouší práci ošetřovatelů na záchranné stanici a dozví se, jak pečovat o zraněná zvířata (k ukázkám používáme plyšová zvířátka).
1. Kosí rok
Děti si zahrají na kosí rodinku a v kůži kosů zjistí, čím se kos živí, kde bydlí a čím se celý rok zabývá.
2. Jak to chodí u mravenců – realizace pouze v učebně
Seznámíme se s životem mravenců, jak funguje mraveniště, co mravenci jedí a co mají celý den na práci.
3. Příroda – největší stavebnice – realizace pouze v učebně
Cílem programu je vysvětlit nejmenším dětem pojem rozmanitá příroda – co si pod tímto pojmem představit
a proč je pro nás důležitá. Pomocí dřevěné stavebnice a dalších prvků z přírodnin si děti sestaví vlastní
krajinu tak, aby byla co nejpestřejší. Program je doplněn řadou her a tvořivých aktivit.
4. Vyprávění úhoře Matěje
Postava úhoře Matěje provede děti životem v moři i ve sladkých vodách. Formou hry
se seznámí s odlišnostmi života v jednotlivých prostředích a některými druhy
živočichů.
5. Žáby, hadi a jiná žoužel
Světem studenokrevných živočichů provede děti malý kouzelný tvor a pokusí se jim vysvětlit, že není proč
se jich bát. Některé druhy jim představí podrobněji. Dozví se, co je obojživelník a plaz, poznají, jak roste
žába nebo had. Zkusí se na chvíli stát žábou, ještěrkou nebo hadem a seznámí se se zvláštnostmi jejich
života.
6. Co se stalo s vodou? Realizace od 1.4.2025
Společně s dětmi se zamyslíme nad suchem v naší krajině. Průvodcem nám budou zvířátka, která nejvíce
ohrožuje. Zkusíme přijít na to, kam se nám voda ztratila a jestli ji můžeme v krajině nějak zadržet.
7. Pojďte s námi do podzemí – realizace pouze venku a pouze od 1. 4. do 30. 10.
Kouzelným pařezem vstoupíme do podzemí a po jeho kořenech se vydáme na průzkum. Na odkrytém svahu
uvidíme, jak to v podzemí skutečně vypadá. Prozkoumáme kořínky rostlin, ukrytá semínka a za pomoci lup
živočichy ve svrchní vrstvě půdy.
8. Koho krmí krmítko? – realizace od 1.11. do 28.2.
Hravou formou si ukážeme, že co ptáček, to jiný jídelníček a že i pobyt v krmítku může být nebezpečný.
9. Hmyzí domácnost – realizace od 1.3.-31.10., realizace uvnitř i venku
I samotáři z říše hmyzu potřebují zázemí. Podívejme se do soukromí těchto tvorů a vyzkoušejme si, jak jim
postavit dům či přímo hotel. Výstupem z programu je výroba hmyzích domečků, které si děti odnáší s sebou (cca 2-3ks).
Program Voleška
Drvotova naučná stezka II – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme okolí mokřadu Kalspot, povíme si o těžbě pískovce zvaného „Žehrovák“ a o živočiších a rostlinách v zatopených lomech. Výchozí místo: aut. zast. K. Žehrovice nebo dle dohody.
Vinařická horka – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme naučnou stezku na horce, seznámíme se s místním životem a geologickým původem horky.
Výchozí místo: aut. zast. ve Vinařicích nebo dle dohody.
Exkurze v Záchranné stanici AVES – doba trvání 1 hodina
Komentovaná prohlídka v Záchranné stanici AVES s možností krmení hospodářských zvířat.
Program je zaměřený na témata týkající se vlivu člověka na přírodu během našeho každodenního života. Společně najdeme, pojmenujeme a roztřídíme činnosti, kterými nejvíce ovlivňujeme přírodě a během týdne se jim budeme podrobněji věnovat. Využijeme k tomu okolí ekocentra i přímo věci, které používají během pobytu. Po celý týden budeme zkoumat, poznávat, debatovat, hrát si, tvořit i samostatně pracovat. Na závěr si představíme výsledky celotýdenní práce a děti obdrží závěrečné osvědčení.
Na požádání poskytneme podrobnější popis.
Co to je ekologický výukový program?
Blok ekologicky a přírodovědně zaměřených aktivit pro děti.
Jedná se o povídání a diskuze o daném tématu s aktivní účastí dětí. Do mnohých programů jsou zařazeny
přírodovědně zaměřené hry, tvořivé aktivity a pokusy. Během programu ukazujeme dětem přírodu ve vazbách a souvislostech.
Co je terénní výukový program?
Terénní program obsahuje výklad o daném místě propojený
s úkoly a aktivitami k danému tématu.
Co jsou vycházky a exkurze?
Jedná se o vycházky nebo prohlídky dané lokality spojené
s odborným výkladem.
CO JE TO POBYTOVÝ VÝUKOVÝ PROGRAM?
Jedná se o týdenní ekologicko-vzdělávací pobyt pro školní kolektivy v budově CEV v Kladně. Náplň vychází
z osnov více předmětů – biologie, vlastivěda, prvouka, přírodověda, ekologie, přírodopis, zeměpis, dějepis,
občanská výchova. Programy navazují na Rámcový vzdělávací program v oblastech: Člověk a jeho svět,
Člověk a společnost, Člověk a příroda a v průřezovém tématu Environmentální výchova. Konkrétní podoba
je přizpůsobena věku dětí.
ORGANIZAČNÍ PODMÍNKY PRO MŠ, ZŠ I SŠ:
Kompletní pobyt je pětidenní, příjezd v pondělí
do 11.00 hod, odjezd v pátek do 11.00 hod.
Tento pobyt zahrnuje 18 hodin programu.
Pobyty lze objednávat i na kratší dobu,
nejméně však 3 dny (dvě noci).
Tento pobyt zahrnuje 8 hodin programu.
Můžete si vybrat ucelený pobytový program, kdy všechny aktivity během pobytu spojuje jedno téma
a postupně na sebe navazují nebo si program na pobyt sestavit z jednotlivých dopoledních a odpoledních programů dle nabídky v objednávkovém listu, který vám bude
zaslán po rezervaci pobytu.
Minimální počet účastníků je 15 (15 dětí), maximální 30
(30 dětí + 3 dospělí).
Nižší počty je potřeba konzultovat předem.
Ubytování a stravování
Další informace:
1. Zima v přírodě
– realizace pouze od 1. 12. do 15. 3. částečně v učebně, částečně venku
Děti se seznámí s ději v zimní přírodě, se zimním počasím a zimními zvláštnostmi. Program je doplněn zajímavými
pokusy. Věnujeme se i přizpůsobení živočichů k životu v chladu.
2. Proměny lesa
– realizace částečně v učebně, částečně venku
Program se věnuje našim lesům (živočichům i rostlinám). Děti se seznámí s různými typy lesa podle stanovišť i
druhové skladby. Zahrajeme si na pozorovatele přírody (práce s dalekohledy) a naučíme se poznávat pobytové znaky
živočichů.
3. Člověk a zvířata
– realizace částečně v učebně, částečně venku
Děti se stanou pracovníky záchranné stanice, vyzkouší si zachraňování zraněných zvířat, naučí se správné postupy při
jejich záchraně. Dozví se také, co všechno má záchranná stanice mít a co potřebuje ke svému provozu.
4. Vynálezy přírody (od 4. třídy)
– realizace pouze v učebně
Program žákům ukáže velkou škálu vědeckých vynálezů, které jsou inspirovány jevy z přírody. Vysvětlíme si, kde se
nechali inspirovat vynálezci suchého zipu, vrtulníku nebo třeba vlnitého plechu. Některé vynálezy si sami ověříme.
5. Ptačí svět (od 3. třídy)
– realizace uvnitř i venku
Vydáme se s dětmi do úžasného ptačího světa. Poznáme zajímavosti ptačího těla, nahlédneme do ptačích příbytků a
zjistíme, co ptáky čeká na dlouhých tahových cestách a co nám chtějí říci svými hlasy.
6. Život ve vodě a kolem ní
– realizace pouze venku a pouze od 1. 3. do 31. 10.
Děti si vyzkouší roli výzkumníků. Prozkoumají život v drobných tocích v okolí střediska a na základě výskytu některých
živočichů si zkusí určit čistotu vody. Seznámí se také s rostlinami v blízkosti vodních ploch.
7. Život na louce (od 2. třídy)
– realizace uvnitř i venku
Cílem programu je tvořivou a hravou formou seznámit děti s hmyzí a rostlinnou říší našich luk. Louku poznáme všemi
smysly a podíváme se na její význam pro přírodu i člověka.
8. Zahrada pro všechny
– realizace pouze od 1.4. do 31.10.
Děti si zahrají na zahradní architekty – zmapují okolí naší budovy a vytvoří plánek zahrady, která by byla užitečná
lidem, ale i rostlinám a jiným živým obyvatelům. Programem chceme dětem přiblížit principy permakulturního dělení
a trvale udržitelných vztahů mezi člověkem a přírodním prostředím.
9. S kapkou vody do podzemí (pro 1. – 2. třídu)
– realizace pouze venku a pouze od 1.4. do 31.10.
S kapičkou vody se vydáme na cestu nejen do podzemí, kde prozkoumáme, jak je voda důležitá, potkáme půdní
živočichy i kořeny rostlin, a nakonec se dostaneme zase ven na povrch.
10. Rozhlédni se po lese (pro 1. – 2. třídu)
– realizace pouze venku
Společně se vypravíme do lesa, abychom vystopovali jeho obyvatele. Naučíme se poznávat jejich pobytové znaky,
neznamená to ale, že se budeme dívat jenom pod nohy. Na vlastní kůži poznáme i svět lesních rostlin, abychom si
uvědomili, že v lese nerostou jen stromy a houby.
11. Voda nad zlato (od 3. třídy) – realizace uvnitř i venku
Společně se zamyslíme nad suchem v naší krajině. Pokusíme se přijít na příčiny a pomocí praktických pokusů zjistíme
důsledky nejen pro přírodu, ale i pro nás lidi.
12. Je hic a bude víc (od 4. třídy)
– realizace venku i uvnitř
Zamyslíme se nad tím, jestli je klimatická změna přirozený proces, nebo jestli jí člověk svou činností napomáhá.
Společně se pak pokusíme přijít na to, jak tuto změnu vlastními silami zpomalit.
Program Voleška
Drvotova naučná stezka I – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme okolí Malých a Velkých Záplav, zavítáme k leknínovému jezírku a zastavíme se u pozůstatků koněspřežní dráhy. Výchozí místo: aut. zast. K. Žehrovice nebo dle dohody.
Drvotova naučná stezka II – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme okolí mokřadu Kalspot, povíme si o těžbě pískovce zvaného „Žehrovák“ a o živočiších a rostlinách v zatopených lomech. Výchozí místo: aut. zast. K. Žehrovice nebo dle dohody.
Vinařická horka – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme naučnou stezku na horce, seznámíme se s místním životem a geologickým původem horky. Výchozí místo: aut. zast. ve Vinařicích nebo dle dohody.
Halda RONNA – doba trvání 1 – 2 hodiny
Projdeme se po haldě bývalého dolu Ronna, poznáme biotop silně ovlivněný člověkem, budeme se věnovat zejména sukcesi, přírodním zvláštnostem a krajině. Z haldy je pěkný výhled do okolí. Výchozí místo: zastávka MHD Ronnovka nebo dle dohody.
Pašijová dráha a hradiště Libušín – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme část chráněného území Pašijová draha – zajímavý lesní ekosystém smíšeného lesa, navštívíme pozůstatky bývalého hradiště v Libušíně a při cestě zpět si povíme něco o hospodaření v lese. Výchozí místo: Kladno – Rozdělov u Energie nebo dle dohody.
Exkurze v Záchranné stanici AVES – doba trvání 1 hodina
Komentovaná prohlídka v Záchranné stanici AVES s možností krmení hospodářských zvířat.
Program je zaměřený na témata týkající se vlivu člověka na přírodu během našeho každodenního života. Společně najdeme, pojmenujeme a roztřídíme činnosti, kterými nejvíce ovlivňujeme přírodě a během týdne se jim budeme podrobněji věnovat. Využijeme k tomu okolí ekocentra i přímo věci, které používají během pobytu. Po celý týden budeme zkoumat, poznávat, debatovat, hrát si, tvořit i samostatně pracovat. Na závěr si představíme výsledky celotýdenní práce a děti obdrží závěrečné osvědčení.
Na požádání poskytneme podrobnější popis.
Co to je ekologický výukový program?
Blok ekologicky a přírodovědně zaměřených aktivit pro děti. Jedná se o povídání a diskuze o daném tématu s aktivní účastí dětí. Do mnohých programů jsou zařazeny přírodovědně zaměřené hry, tvořivé aktivity a pokusy. Během programu ukazujeme dětem přírodu ve vazbách a souvislostech.
Jedná se o vycházky nebo prohlídky dané lokality spojenou
s odborným výkladem.
SPECIÁLNÍ POBYTOVÝ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO GYMNÁZIA A ODBORNÉ SŠ:
Speciální pětidenní nebo třídenní pobytový program pro gymnázia a odborné střední školy s tématem „Krajina ovlivněná člověkem“. Studenti se budou věnovat poznávání různých vlivů člověka na krajinu (průmyslem, zemědělstvím, dopravou atd.), k čemuž krajina původně průmyslového Kladna nabízí spoustu možností. Program probíhá z velké části v terénu a studenti si vyzkouší více praktických a průzkumných činností. U programu počítejte s příplatkem 100,- Kč za žáka na chemikálie používané v programu.
CO JE TO POBYTOVÝ VÝUKOVÝ PROGRAM?
Jedná se o týdenní ekologicko-vzdělávací pobyt pro školní kolektivy v budově CEV v Kladně. Náplň vychází
z osnov více předmětů – biologie, vlastivěda, prvouka, přírodověda, ekologie, přírodopis, zeměpis, dějepis,
občanská výchova. Programy navazují na Rámcový vzdělávací program v oblastech: Člověk a jeho svět,
Člověk a společnost, Člověk a příroda a v průřezovém tématu Environmentální výchova. Konkrétní podoba
je přizpůsobena věku dětí.
UCELENÝ POBYTOVÝ PROGRAM:
Program je zaměřený na témata týkající se vlivu člověka na přírodu během našeho každodenního života. Společně najdeme, pojmenujeme a roztřídíme činnosti, kterými nejvíce ovlivňujeme přírodě a během týdne se jim budeme podrobněji věnovat. Využijeme k tomu okolí ekocentra i přímo věci, které používají během pobytu. Po celý týden budeme zkoumat, poznávat, debatovat, hrát si, tvořit i samostatně pracovat. Na závěr si představíme výsledky celotýdenní práce a děti obdrží závěrečné osvědčení.
ORGANIZAČNÍ PODMÍNKY PRO MŠ, ZŠ I SŠ:
Ubytování a stravování
Další informace:
1. Proměny lesa
– realizace částečně v učebně, částečně venku
Program se věnuje našim lesům (živočichům i rostlinám). Děti se seznámí s různými typy lesa podle stanovišť i druhové skladby. Zahrajeme si na pozorovatele přírody (práce s dalekohledy) a naučíme se poznávat pobytové znaky živočichů.
2. Vynálezy přírody (od 4. třídy)
– realizace pouze v učebně
Program žákům ukáže velkou škálu vědeckých vynálezů, které jsou inspirovány jevy z přírody. Vysvětlíme si, kde se nechali inspirovat vynálezci suchého zipu, vrtulníku nebo třeba vlnitého plechu. Některé vynálezy si sami ověříme.
3. Život ve vodě a kolem ní
– realizace pouze venku a pouze od 1. 3. do 31. 10.
Děti si vyzkouší roli výzkumníků. Prozkoumají život v drobných tocích v okolí střediska a na základě výskytu některých živočichů si zkusí určit čistotu vody. Seznámí se také s rostlinami v blízkosti vodních ploch.
4. Je hic a bude víc (od 4. třídy)
– realizace venku i uvnitř
Zamyslíme se nad tím, jestli je klimatická změna přirozený proces, nebo jestli jí člověk svou činností napomáhá. Společně se pak pokusíme přijít na to, jak tuto změnu vlastními silami zpomalit.
Drvotova naučná stezka I – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme okolí Malých a Velkých Záplav, zavítáme k leknínovému jezírku a zastavíme se u pozůstatků koněspřežní dráhy. Výchozí místo: aut. zast. K. Žehrovice nebo dle dohody.
Drvotova naučná stezka II – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme okolí mokřadu Kalspot, povíme si o těžbě pískovce zvaného „Žehrovák“ a o živočiších a rostlinách v zatopených lomech. Výchozí místo: aut. zast. K. Žehrovice nebo dle dohody.
Vinařická horka – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme naučnou stezku na horce, seznámíme se s místním životem a geologickým původem horky. Výchozí místo: aut. zast. ve Vinařicích nebo dle dohody.
Halda RONNA – doba trvání 1 – 2 hodiny
Projdeme se po haldě bývalého dolu Ronna, poznáme biotop silně ovlivněný člověkem, budeme se věnovat zejména sukcesi, přírodním zvláštnostem a krajině. Z haldy je pěkný výhled do okolí. Výchozí místo: zastávka MHD Ronnovka nebo dle dohody.
Pašijová dráha a hradiště Libušín – doba trvání 2 – 3 hodiny
Projdeme část chráněného území Pašijová draha – zajímavý lesní ekosystém smíšeného lesa, navštívíme pozůstatky bývalého hradiště v Libušíně a při cestě zpět si povíme něco o hospodaření v lese. Výchozí místo: Kladno – Rozdělov u Energie nebo dle dohody.
Exkurze v Záchranné stanici AVES – doba trvání 1 hodina
Komentovaná prohlídka v Záchranné stanici AVES s možností krmení hospodářských zvířat.
Program je zaměřený na témata týkající se vlivu člověka na přírodu během našeho každodenního života.
Společně najdeme, pojmenujeme a roztřídíme činnosti, kterými nejvíce ovlivňujeme přírodě a během týdne se jim budeme podrobněji věnovat.
Využijeme k tomu okolí ekocentra i přímo věci, které používají během pobytu. Po celý týden budeme zkoumat,
poznávat, debatovat, hrát si, tvořit i samostatně pracovat.
Na závěr si představíme výsledky celotýdenní práce a děti obdrží závěrečné osvědčení.
Na požádání poskytneme podrobnější popis.
Letošní 8. ročník přírodovědné soutěže se zaměřil na téma HMYZU VE MĚSTĚ.
Na začátku bylo přihlášeno 61 soutěžních družstev ze škol v Kladně i vzdálenějších míst Středočeského kraje.
Děti v průběhu podzimu vyplňovaly dva online testy (jeden poznávací a jeden vědomostní), jedno kolo bylo tvořivé – vyráběly prvek prospěšný pro hmyz. V rámci tohoto kola tak vznikla spousta různých hmyzích hotelů a úkrytů, které děti umisťovaly v okolí škol či bydliště.
Ve čtvrtém kole soutěže vytvářely projekt, kde mapovaly část svého města/vesnice a navrhovaly úpravy zlepšující prostředí pro hmyz.
Do finálového kola postoupilo vždy pět nejlepších týmů z každé kategorie.
V závěrečném kole soutěže děti opět vyplňovaly test, čekalo je poznávání různých druhů bezobratlých živočichů a hmyzu a také prezentovaly svůj vytvořený projekt.
Nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie:
I. kategorie: ZŠ Doksy
II. kategorie: Sportovní gymnázium Kladno
III. kategorie: Gymnázium Kladno
IV. kategorie: Sportovní gymnázium Kladno
Jsme moc rádi, že je o přírodovědnou soutěž zájem a v průběhu jednotlivých úkolů je vidět, že děti příroda baví a mají zájem se aktivně podílet na zlepšování okolí svých škol a bydlišť.
Při obhajobách projektů bylo vidět, že mezi soutěžícími je ochota řešit současné problémy jako např. úbytek hmyzu, který je základní stavební jednotkou každého zdravého ekosystému.
Tento ročník soutěže finančně podpořil Středočeský kraj.
Galerie fotografií ze IV. kola – tvorba projektu (vč. výherních)
V letošním roce jsme byli poprvé organizátory Středočeského krajského kola přírodovědné soutěže Zlatý list, jejímž vyhlašovatelem je ČSOP. Toto krajské kolo se uskutečnilo 27.5.2024 v areálu okolí Ekocentra Kladno na Čabárně. Zúčastnilo se 6 družstev v kategorii mladších dětí
ze 4. – 6. třídy a 6 družstev v kategorii starších dětí z 7. – 9. třídy. Soutěž proběhla v klidné a příjemné atmosféře a i na základě vyjádření zúčastněných můžeme říci, že se vše podařilo. Děkujeme všem soutěžícím, jejich doprovodu, rozhodčím i ostatním organizátorům
a těšíme se na další setkání.
Partneři krajského kola:
Generální partner soutěže:
Celostátní partneři soutěže:
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Mladší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Čolci- ZO ČSOP Říčany | 64,5 | 65 | 129 | 258,5 | 1 |
Zrzavý mouchy- MOP Zásmuky | 51 | 55,5 | 128 | 234,5 | 2 |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 59 | 39 | 131 | 229 | 3 |
Okružáci- 3. ZŠ Rakovník | 60 | 62,5 | 106 | 228,5 | 4 |
Kadlátka- Gymnázium Kladno | 51 | 43,5 | 121 | 215,5 | 5 |
Zálesáci- Ekocentrum Vrátkov | 48 | 47 | 116 | 211 | 6 |
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Starší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 71,5 | 70,5 | 137 | 279 | 1 |
Skokani- ZO ČSOP Říčany | 61 | 61 | 109 | 231 | 2 |
Sovy- Gymnázium Kladno | 48,5 | 49 | 132 | 229,5 | 3 |
Bobříci- Gymnázium Z.W. Rakovník | 47,5 | 57 | 124 | 228,5 | 4 |
Logíci- 3. ZŠ Rakovník | 42 | 54,5 | 100 | 196,5 | 5 |
Švermováci- ZŠ Jiráskova Kladno | 41,5 | 25,5 | 113 | 180 | 6 |
V letošním roce se naší přírodovědné soutěže zúčastnilo 60 školních kolektivů z Kladna a okolí, celkem přes 300 žáků a studentů. Do finálového kola soutěže
se probojovalo vždy 5 nejlepších týmů z každé kategorie. V závěrečném kole čekal na soutěžní týmy vědomostní test, který se zaměřoval na jedlé i nejedlé rostliny a jejich využití. Při poznávací části soutěžního dne si všichni vyzkoušeli poznávání odvarů z bylin
či poznávání bylin i stromů v naší zahradě a sadu. Vrcholem finále pak byla prezentace projektů, které týmy vypracovávaly v průběhu soutěže.
Na závěr jsme vyhlásili vítěze v každé kategorii
a předali ceny a diplomy. Všem zúčastněným týmům
a jejich pedagogům moc děkujeme za účast
a těšíme se na jejich účast v dalším ročníku soutěže.
Nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie, které získávají cenu za projekt:
I. kat. 106 ZŠ Jílové u Prahy
II. kat. 216 Sportovní gymnázium Kladno
III. kat. 318 ZŠ Jiráskova Kladno
IV. kat. 404 Střední zemědělská škola Rakovník
Nahlédněte do galerie a podívejte se na projekty, včetně výherních.
V letošním roce jsme byli poprvé organizátory Středočeského krajského kola přírodovědné soutěže Zlatý list, jejímž vyhlašovatelem je ČSOP. Toto krajské kolo se uskutečnilo 27.5.2024 v areálu okolí Ekocentra Kladno na Čabárně. Zúčastnilo se 6 družstev v kategorii mladších dětí
ze 4. – 6. třídy a 6 družstev v kategorii starších dětí z 7. – 9. třídy. Soutěž proběhla v klidné a příjemné atmosféře a i na základě vyjádření zúčastněných můžeme říci, že se vše podařilo. Děkujeme všem soutěžícím, jejich doprovodu, rozhodčím i ostatním organizátorům
a těšíme se na další setkání.
Partneři krajského kola:
Generální partner soutěže:
Celostátní partneři soutěže:
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Mladší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Čolci- ZO ČSOP Říčany | 64,5 | 65 | 129 | 258,5 | 1 |
Zrzavý mouchy- MOP Zásmuky | 51 | 55,5 | 128 | 234,5 | 2 |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 59 | 39 | 131 | 229 | 3 |
Okružáci- 3. ZŠ Rakovník | 60 | 62,5 | 106 | 228,5 | 4 |
Kadlátka- Gymnázium Kladno | 51 | 43,5 | 121 | 215,5 | 5 |
Zálesáci- Ekocentrum Vrátkov | 48 | 47 | 116 | 211 | 6 |
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Starší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 71,5 | 70,5 | 137 | 279 | 1 |
Skokani- ZO ČSOP Říčany | 61 | 61 | 109 | 231 | 2 |
Sovy- Gymnázium Kladno | 48,5 | 49 | 132 | 229,5 | 3 |
Bobříci- Gymnázium Z.W. Rakovník | 47,5 | 57 | 124 | 228,5 | 4 |
Logíci- 3. ZŠ Rakovník | 42 | 54,5 | 100 | 196,5 | 5 |
Švermováci- ZŠ Jiráskova Kladno | 41,5 | 25,5 | 113 | 180 | 6 |
V letošním roce se naší přírodovědné soutěže zúčastnilo 60 školních kolektivů z Kladna a okolí, celkem přes 300 žáků a studentů. Do finálového kola soutěže
se probojovalo vždy 5 nejlepších týmů z každé kategorie. V závěrečném kole čekal na soutěžní týmy vědomostní test, který se zaměřoval na jedlé i nejedlé rostliny a jejich využití. Při poznávací části soutěžního dne si všichni vyzkoušeli poznávání odvarů z bylin
či poznávání bylin i stromů v naší zahradě a sadu. Vrcholem finále pak byla prezentace projektů, které týmy vypracovávaly v průběhu soutěže.
Na závěr jsme vyhlásili vítěze v každé kategorii
a předali ceny a diplomy. Všem zúčastněným týmům
a jejich pedagogům moc děkujeme za účast
a těšíme se na jejich účast v dalším ročníku soutěže.
Nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie, které získávají cenu za projekt:
I. kat. 106 ZŠ Jílové u Prahy
II. kat. 216 Sportovní gymnázium Kladno
III. kat. 318 ZŠ Jiráskova Kladno
IV. kat. 404 Střední zemědělská škola Rakovník
Nahlédněte do galerie a podívejte se na projekty, včetně výherních.
Krátký program pro MŠ (program + exkurze v záchranné stanici): 70,- Kč za dítě, min. částka 1050,- Kč (tj. jako za 15 dětí)
Půldenní výukový program (3 vyučovací hodiny): 70,- Kč za dítě, min. částka 1050,- Kč (tj. jako za 15 dětí)
Vycházka s lektorem (3 vyučovací hodiny): 70,- Kč za dítě, min. částka 1050,- Kč (tj. jako za 15 dětí)
Exkurze do záchranné stanice s průvodcem: 50,- Kč za dítě
Ceny jsou stejné pro MŠ, ZŠ i SŠ
Neplatí pro školy a jiné dětské organizace!
UBYTOVÁNÍ
3 až 5 lůžkové pokoje s palandami, sociální zařízení společné na patře.
Cena za jedno lůžko je 220,- Kč/noc.
STRAVOVÁNÍ
snídaně | 80 Kč |
oběd | 105 Kč |
večeře | 100 Kč |
celkem za den | 285 Kč |
Cena za občerstvení v průběhu dne, popř. za druhou večeři je dohodou dle Vašich požadavků.
Za svačinu účtujeme cca 45,- Kč a za druhou večeři přibližně 85,- Kč (dle požadavků)
PRONÁJEM PROSTOR A TECHNIKY
2500,- Kč/den nebo 500,- Kč/hodina.
Ceník je platný od 1. září 2024 (ceny jsou uvedeny v Kč)
210,-
280,-
—
130,-
50,-
70,-
220,-
315,-
440,-
130,-
50,-
70,-
220,-
315,-
—
—
—
—
V případě celodenního výletu zajistíme pro každého účastníka balíček na cestu v ceně 140,- Kč.
Ubytování poskytujeme minimálně na 2 noci. Při zašpinění dalšího lůžka nad počet ubytovaných účtujeme
za každé příplatek 45,- Kč za prádelnu.
Při pobytu 15 a více dětí má jeden pedagog pobyt zdarma, při pobytu 30ti dětí mají zdarma pobyt 2 pedagogové.
Pokud jsou výstupem programu výrobky (ptačí budky, krmítka apod.), které si odvezete s sebou do školy, je nutno zaplatit použitý materiál. Cena je vždy uvedena u konkrétního programu.
* cena 3denních pobytů je vč. ztrátového poplatku za neobsazení celé volné kapacity střediska v daném týdnu
V ceně pobytu je zahrnuta:
V ceně nejsou zahrnuty slevy za množství ubytovaných dětí.
Ceny pobytů jsou pro školy dotovány.
Kapacita termínů na běžné programy s lektorem bývá v našem ekocentru rychle zaplněna a nejsme schopni ji v současné době navyšovat. Proto jsme pro vás připravili několik programů, které si můžete vyzkoušet sami s našimi pomůckami a nápady.
Nabízíme dvě varianty
A – programy ve formě pracovních listů, které si můžete stáhnout z našich webových stránek a pracovat s nimi kdekoliv a kdykoliv budete mít čas. Jak s listy pracovat naleznete přímo na pracovních listech. Správné odpovědi najdete tamtéž.
Tematické okruhy – voda, les, ptáci, člověk a příroda
B – programy, které lze realizovat pouze v okolí CEV Kladno. Na tuto variantu je potřeba se objednat přes rezervační systém na našich webových stránkách, emailem nebo telefonicky. Dva týdny před termínem obdržíte emailem metodiku k programu a v rezervovaný den a hodinu se dostavíte do ekocentra. Zde obdržíte instrukce a tašky s pomůckami. Celý program trvá cca 2,5 hod, ale můžete si z něj vybrat i část dle vašich možností.
Pro školy (mateřské, základní, střední), školní družiny, dětské oddíly, ale i rodiny s dětmi. Vhodné i jako doplněk při návštěvě záchranné stanice, kdy chcete strávit v našem areálu celé dopoledne či odpoledne.
Varianta A je zdarma.
Varianta B – pevná cena za jednu realizaci činí 500,- Kč, bez ohledu na počet dětí (maximálně 30 dětí).
Platba se provádí předem převodem na účet (131-1090430227/0100).
V případě, že nebudete moci přijet, bude vám nabídnut jiný termín.
Programy vznikly za podpory Středočeského kraje.
Varianta A je zdarma a volně ke stažení.
Stačí si jen vybrat některé z témat, které naleznete po rozkliknutí tlačítka níže.
Veškeré pokyny jsou popsány v samostatných pracovních listech.
Varianta B
anotace programů:
Věk: MŠ + 1. a 2. třída ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Jee hele, koník. A vejde se nám do kelímku? Pokud je luční, tak určitě ano!
V průběhu programu se seznámíte s některými druhy lučních živočichů a rostlin.
S pomocí lup si vyzkoušíte šetrné zacházení s drobnými živočichy a poznáte jejich vývoj. Barevná louka se stane inspirativním prostředím
a prostorem pro odpočinek a hraní.
Věk:
1 varianta pro: MŠ + 1. třída ZŠ
2. varianta pro: 1. stupeň + 2. stupeň ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Ty krávo! Ty vole! Ty hňupe!
Často je bereme do úst, ale kolik o nich doopravdy víme?
Program bez lektora představuje nejznámější hospodářská zvířata pomocí jednoduchých aktivit. Od domestikace před několika tisíci lety, přes typický rodový statek po dnešní velkochovy a s nimi související téma pohody zvířat. Program vás zavede na záchrannou stanici Aves.
Věk: 4. – 9. třída ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Vydejte se odhalit všechna tajemství uhlí, které tak silně ovlivnilo minulost Kladna. Dozvíte se, kdy a z čeho se utvářelo uhlí, k čemu se využívá a jak vypadala krajina a rostliny v době jeho vzniku. Přímo na haldě bývalého dolu Ferdinand se proměníte v paleontology a zkusíte najít otisky pravěkých rostlin
a udělat si odlitek zkameněliny.